Portræt af Direktør Kaj Dahl Andersen

Det er altid en tillidserklæring, når du skal have en håndværker ind i dit hus. Men kan man ligefrem blive så glad for sin håndværker, at man også beder ham passe blomsterne og se til huset, mens man er bortrejst? Ja, det er faktisk sket for direktør Kaj Dahl Andersen. Og det synes vi siger noget om Kaj. Den høje grad af tillid, som Kaj vises fra kundernes side, og den troværdighed, han har opbygget omkring sin virksomhed i Auning, har også medført, at firmaet har kunder i 3 generationer.

Kaj og hans familie har solide rødder på Djursland, hvor hovedsædet i Auning Blikkenslagerforretning ligger. Det er herfra Kajs verden går, og hans familiemæssige baggrund med fire brødre og en søster har betydet utrolig meget for Kaj personligt, men også som forretningsmand og grundlægger af egen virksomhed. Det stod ikke bøjet i Zink, at Kaj skulle blive en driftig selvstændig forretningsmand og direktør for to firmaer. Det ene med mere end 40 ansatte 30 år efter den spæde start. Tværtimod havde Kaj ikke meget fidus til skolen og var egentlig parat til at forlade skolen efter 8. klasse. Han begyndte dog i 9., men efter et par måneder i det stillesiddende skolemiljø, gik han ud ad døren og kom i lære. Det blev starten til Kajs karriere inden for VVS-branchen. Kajs kompetencer spænder vidt, og han har – foruden at stå for det håndværksmæssige – også designet mange lækre badeværelser for kunder, der ikke selv havde gjort sig tanker om, hvordan de gerne ville have det. Men ikke nok med det – Kaj skulle en gang skifte sanitet på et badeværelse, men endte med at komme med ideer til, hvordan resten af huset kunne designes og bygges om… Så når nogen siger, at ”køkkenet er husets hjerte”, vil vi i Auning Blikkenslagerforretning godt udfordre det ordsprog.

”De gode solide familiemæssige værdier, de gennemsyrer også min ledelsesform. En aftale er en aftale og der skal være ordentlighed, ” fortæller Kaj. ”Det er nemt nok at finde kunder, men de skal også gerne komme igen. Og ansigtet udadtil er mine medarbejdere. De skal have en stor del af æren for, at det er gået godt. De er rygraden i firmaet.”

De grundlæggende værdier betyder bl.a. at Kaj holder på åbenhed og en flad struktur i firmaet. Hans dør altid er åben, hvis en medarbejder har brug for en personlig samtale eller en snak. Kaj har stor forståelse for, at medarbejdernes trivsel på arbejdspladsen har indflydelse på det private og omvendt. Derfor er han også glad for, at mange medarbejdere har valgt at blive i firmaet i en længere årrække. Men udvikling skal der til, ellers var Auning Blikkenslagerforretning ikke nået til, hvor den er i dag. Så Kaj anser det også for en del af firmaets sociale ansvar at optage lærlinge og give dem mulighed for den uddannelse, som han selv fik i sin tid.

Brug AUNING BLIK, NÅR DU ØNSKER EN pålidelig SAMARBEJDSPARTNER INDEN FOR VVS, GRØN ENERGI OG BLIKKENSLAGERARBEJDE. VI har KUNDETILFREDSHED i fokus og er KVALITETSBEVIDSTE OG KONKURRENCEDYGTIGE.